ÜSKÜDAR-SULTANBEYLİ ARASI 50 DAKİKA OLACAK
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), İstanbul’un doğu aksındaki ulaşımını güçlendirecek Çekmeköy–Sancaktepe–Sultanbeyli Metro Hattı’nda çalışmalarına hız kesmeden devam ediyor. Samandıra Merkez ile Sultanbeyli arasındaki 2. etapta fiziksel ilerleme %90 seviyesine ulaştı. Üsküdar’dan Sultanbeyli’ye 50 dakikada yolculuk yapılmasını sağlayacak hattın 2026 yılı başında yolculu işletmeye alınması planlanıyor.

Üsküdar–Ümraniye–Çekmeköy Metro Hattı’nın devamı niteliğinde olan hattın Sultanbeyli etabının tamamlanmasıyla birlikte Üsküdar’dan Sultanbeyli’ye kesintisiz metro ulaşımı sağlanacak.
Böylece iki ilçe arasındaki yolculuk süresi 50 dakikaya inecek. Toplam uzunluğu 10,9 kilometre olan hattın ilk etabı olan Çekmeköy–Samandıra Merkez arasındaki 6,5 kilometrelik kesim, 4 istasyonla birlikte 16 Mart 2024 tarihinde hizmete alınmıştı. İkinci etapta ise Sancaktepe Şehir Hastanesi, Veysel Karani, Hasanpaşa ve Sultanbeyli istasyonları yer alıyor.
SAATTE YAKLAŞIK 65 BİN YOLCU TAŞINACAK
Hat, 140 metrelik 6’lı tren dizileri ve 90 saniyede bir araç sıklığıyla çalışacak kapasitede olacak. Tam kapasite işletme halinde saatte 64.800 yolcu taşınabilecek. Bölge ihtiyaçları dikkate alınarak istasyonlarda toplumsal hizmet odaklı alanlar da planlandı. Sancaktepe Şehir Hastanesi İstasyonu’nda Çocuk Oyun ve Eğlence Merkezi ile Çocuk Parkı, Veysel Karani İstasyonu’nda ise “Yuvamız İstanbul” kreşi yapılacak.
ENTEGRASYON NOKTALARI
Çekmeköy–Sancaktepe–Sultanbeyli Metro Hattı;
· Dudullu istasyonunda (M8) Dudullu-Bostancı Metro Hattı ile,
· Çarşı istasyonunda (M12) Ümraniye-Ataşehir-Göztepe Metro Hattı ile
· Altunizade istasyonunda Metrobüs ile,
· Üsküdar’da Marmaray ve Şehir Hatları ile entegrasyona sahip.
PROJE HİKAYESİ
Projenin sözleşmesi 14 Nisan 2017 tarihinde imzalanarak, 28 Nisan 2017’de yer teslimi yapıldı ve çalışmalara başlandı. Ancak yaşanan finansal ve tasarımsal sorunlar nedeniyle proje yalnızca %4 oranında ilerleyebildi ve durduruldu. 2019 yılında sağlanan yeni finansmanla birlikte, 7 Ocak 2020 tarihinde çalışmalar yeniden başlatıldı. Bu süreçte, tasarım ve yer tahsisi gibi sorunlar eş zamanlı olarak çözülerek uygun alanlarda imalatlara geçildi.
“FİNANSAL KAYNAKLAR SAĞLANAMADIĞI İÇİN HİÇ BAŞLANMAMIŞ BİR HATTI”
Projeye yönelik bilgiler veren İBB Genel Sekreter Yardımcısı Doç. Dr. Pelin Alpkökin, “Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy’ün devamı olan Sultanbeyli’ye yaklaşık 11 kilometrelik hattın ihalesi 2017’de yapılmış ancak ufak tefek % 2-4 mertebesinde dediğimiz imalatlarla yine aynı yıl içerisinde durdurulmuş. Daha sonra da bu hat yeniden başlatılmak istense de finansal kaynaklar sağlanamadığı için hiç başlanmamış bir hattı. 2019’da ilk etapta kısmi bir finans bulundu ve o kısmi finansta hattın belli bir kısmında yoğunlaşıldı ve bunun sonucunda da 16 Mart 2024’te Samandıra Merkez’e kadar olan kısmını açtık. Şu an Üsküdar’dan kalkan bir tren hiç kesintisiz Samandıra Merkez’e kadar gelebiliyor” dedi.
“ÇALIŞMALARIMIZIN ÖNEMLİ BİR KISMINI ÖZ KAYNAKTAN DEVAM ETTİRDİK”
“Hattın aslında son noktası olan Sultanbeyli’ye kadar olan kısmında da çalışmalarımızı hiç durdurmadık ve şimdi de artık hattımızın son istasyonu olan Sultanbeyli’ye geldik” diyen Alpkökin, “Proje şu an yüzde 90’ları geçti. Çalışmalarımız devam ediyor. Hattımıza bugüne kadar 400 Milyon Euro’nun üzerinde ödemeler yapıldı. Kredi onay süreçlerinde bazı gecikmeler oldu ama hattımızı hiç durdurmadık. Hatta önemli bir kısmını öz kaynaktan devam ettirdik. En sonunda hattımızın kredi onayı da geldi ve birkaç ay içerisinde hattımıza kredi de tanımlanacak ve böylelikle giderek artan bir ivmeyle çalışmalarımıza hız katarak devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.
FACEBOOK YORUMLAR