• Reklam

TÜRKİYE'NİN DİNAMİK UYGULAMA PAZARINDA YAPAY ZEKANIN GÜCÜ

Yapay zeka, küresel mobil uygulama endüstrisini derinden değiştiriyor, inovasyonu hızlandırıyor ve uygulamalardaki işlevsellikle birlikte kullanıcı etkileşimini zenginleştiriyor.

TÜRKİYE'NİN DİNAMİK UYGULAMA PAZARINDA YAPAY ZEKANIN GÜCÜ
11 Haziran 2024 - 18:23 - Güncelleme: 11 Haziran 2024 - 18:26
Türkiye'nin mobil uygulama pazarı oldukça hızlı bir şekilde büyüyor. Son verilere baktığımızda tüketici harcamalarının bir önceki yıl 690 milyon dolar seviyesindeyken, bu rakamın 2023'te 910 milyon dolara yükseldğini görüyoruz.

Bu büyümenin arkasında ülkenin gelişen mobil altyapısı ve sayıları gün geçtikçe artan akıllı telefon kullanıcıları yatıyor. Bu da uygulama indirmelerinde ve kullanımında önemli bir artışla sonuçlanıyor.

Kısa bir süre önce yayınladığımız raporda yer aldığı gibi, Türkiye'de mobil internetin kullanım oranı 2023 yılında yaklaşık %82'ye ulaştı ve toplam uygulama indirme sayısı 2022'de 3,73 milyar iken 2023'te 3,93 milyara yükseldi. Kullanıcıların cihazlarında ortalama 4,45 saat geçirmeleriyle birlikte mobil uygulamaların günlük kullanımında da önemli bir artış yaşandı.

Bu raporda dikkate değer bir nokta, yapay zekanın (AI) yarattığı etki ve uygulamalarda kullanımı oldu. Yapay zeka, küresel mobil uygulama endüstrisini derinden değiştiriyor, inovasyonu hızlandırıyor ve uygulamalardaki işlevsellikle birlikte kullanıcı etkileşimini zenginleştiriyor. Yapay zeka ile desteklenen sesli asistanlar, gerçek zamanlı avatarlar ve gerçek zamanlı çeviri gibi araçlar, kullanıcı davranışlarına ve tercihlerine bağlı olarak son derece kişiselleştirilmiş içerik ve öneriler sunarak kullanıcı deneyimini (UX) zenginleştiriyor.

2022'de 2,5 milyar dolarlık çok büyük bir ciro elde eden küresel AI endüstrisinin bu rakamı 2028'de %1440 artışla 38,5 milyar dolara yükseltmesi bekleniyor. Ayrıca uygulama adlarında "AI" teriminin kullanımı, 2020'den bu yana uygulama mağazalarında %1033 arttı ve bu da sektörün hızla büyüdüğünün bir göstergesi.

Yapay zeka uygulamalarının artan popülaritesine iyi bir örnek olarak ChatGPT gibi jeneratif yapay zeka platformları gösterilebilir.

Microsoft'un Bing arama motoru uygulaması, ChatGPT'yi entegre ettikten sonra 2023'teki indirmelerde yıllık bazda %1500'lük bir artış yakaladı. Ally Bank ve Microsoft Edge gibi uygulamalar da AI entegrasyonları ile indirmelerde önemli artış gördü. Ancak bu artış, yapay zeka destekli uygulamaların indirme sayılarında genel olarak yaşanmadı. Snapchat ve Slack gibi platformların rakamlarında düşüş görülürken, bu trend pazardaki oldukça zorlu rekabetin yanı sıra kullanımı kolay ve etkili yapay zeka entegrasyonunun öneminin altını çiziyor.
Türkiye'deki yapay zeka alanındaki gelişmeler mobil uygulamaların ötesine geçiyor. Güçlü bir teknolojik altyapı, devlet desteği ve girişimcilik ekosistemi ile Türkiye, sağlık, finans ve diğer sektörlerde yapay zekanın geliştirilmesinde önemli adımlar atıyor. Feraset Yazılım gibi Türk şirketleri yapay zeka ve makine öğrenimi alanında inovasyonlar yapmaya devam ederken Türkiye, bu teknolojinin geniş büyüme potansiyelinden yararlanmaya hazırlanıyor ve kendini küresel yapay zeka alanında yükselen bir lider olarak konumlandırıyor.

Türkiye pazarındaki rekabet gün geçtikçe daha zorlu bir hale gelirken, kullanıcı davranışını ve beklentilerini anlamak, artımlılık, medya karması modellemesi ve tahmine dayalı analitik gibi yeni nesil teknolojilerin potansiyelinden yararlanırken aynı zamanda hızlı ve veri odaklı kararlar almak başarı için kritik bir önem taşıyor.

Tüm bu unsurlar etkili kullanıcı davranışı analizinin yanı sıra hedef kitlelere dair ayrıntılı içgörüler sağlamak için birden fazla veri kaynağını bir araya getirebilen gelişmiş analitik araçlarının kullanımını gerektiriyor.

Bu araçlar, mobilden CTV'ye, PC'ye, konsola, web'e ve hatta daha da ötesine kadar birçok kanalda etkili kampanya ölçümlemesi yapmanızı sağlıyor ve başarı odaklı büyüme pazarlamacıları için kritik önem taşıyan doğru bütçe ayrımına yardımcı oluyor.

Ülkelere odaklanan mobil uygulama trendleri serimizin ikinci bölümünde, Türkiye'deki uygulama kullanımı düzenlerini mercek altına alıyoruz. Oyun, finans/fintech ve alışveriş/e-ticaret gibi önemli sektörleri incelemenin yanı sıra uygulama pazarlamacılarına ve geliştiricilerine Türkiye'nin gün geçtikçe büyüyen mobil pazarında kullanabilecekleri stratejiler ve başarıya ulaşmalarında yardımcı olacak önemli karşılaştırmalar sunuyoruz.

Türkiye'nin mobil ekosistemi, inovasyon ve büyümenin merkezi konumunda. Geniş fırsatlara sahip olan Türkiye pazarında başarının anahtarı, hızlı ve veriye dayalı kararlar almayı sağlayan yeni nesil analitiğin gücünden yararlanmaktan, yapay zeka teknolojileri ile kullanıcı deneyimini kişiselleştirmekten ve etkileşimi artırmaktan geçiyor.


 

FACEBOOK YORUMLAR

YORUMLAR

  • 0 Yorum