TURİZİMDE DİJİTAL DEVRİM HIZLA DEVAM EDİYOR
Otellerin bulut sistemlerine, davetlilerden yapay zekaya uzanan dijitalleşme gösterileri turizmi başlangıçta şekillendiriliyor. Konaklama deneyimi artık sadece bir odadan ibaret değil; Kişiselleştirilmiş hizmetler, akıllı yönetim sistemleri ve sürdürülebilir çözümlerle yeniden tanımlanıyor. Bu projenin Türkiye'deki öncülerinden biri olan Elektraweb, yalnızca kullanan değil, anlamlandıran ve sektörün geleceğine yön veren bir vizyonla hareket ediyor.

24 Haziran 2025 - 16:57
Turizmde dijitalleşmeyi yalnızca teknolojik entegrasyon olarak değil, verimlilik,
sürdürülebilirlik ve misafir memnuniyeti gibi stratejik hedeflere ulaşmak için bir araç
olarak tanımlayan Elektraweb, yapay zeka destekli çözümleriyle otellere
kişiselleştirilmiş konuk deneyimi sunma imkânı tanıyor.
Aynı zamanda, veri analitiği sayesinde otel yöneticileri; doluluk oranları, pazar trendleri ve müşteri davranışları gibi kritik verilere dayalı stratejik kararlar alabiliyor.
Elektraweb Yönetici Ortağı Nilüfer Durukal Kaya, “Yapay zekâ, büyük veri ve bulut
altyapısını etkin biçimde kullanmayan işletmeler çok yakında oyunun dışında
kalacak” diyerek, dijitalleşmenin artık lüks değil, zorunluluk olduğunu vurgulayarak,
sektördeki dijitalleşme eğilimlerine dair şu değerlendirmelerde bulundu:
“Bugün artık yazılım kullanmayan işletme rekabette hiç yer alamıyorsa, gelecekte de yapay
zekayı, büyük veriyi ve bulut altyapısını kullanmayan işletmeler oyun dışı kalacak. Bu
teknolojiler sadece maliyetleri düşürmekle kalmıyor, aynı zamanda daha başarılı
işletmeler ve daha mutlu misafirler yaratıyor.”
Durukal Kaya, Türkiye’deki dijital dönüşüm sürecini değerlendirirken şu ifadelere yer
verdi:
“Türkiye’deki oteller dijitalleşmeye büyük bir hızla adım atmış olsa da,
potansiyelin tamamı henüz kullanılabilmiş değil. Bu bir kültürel dönüşüm süreci.
Teknolojiyi entegre etmek kadar, personelin dijital araçları etkin kullanabilmesi ve
dijital müşteri deneyimini yönetebilmesi de önemli. Bu nedenle teknoloji yatırımı
kadar, insan kaynağına da yatırım yapılmalı.”
Elektraweb, sürdürülebilirlik hedefleri doğrultusunda otellere enerji yönetimi, atık
azaltımı ve su tasarrufu gibi konularda da dijital çözümler sunuyor. Akıllı sistemlerle
çevresel etkiyi minimize etmeye yardımcı olurken, bu alanlarda maliyet avantajı da
sağlıyor.
Durukal Kaya, teknolojilerin turizm sektöründeki geleceğiyle ilgili görüşlerini ise şöyle
özetledi:
“Chat-botlar, sanal asistanlar, tahminleme algoritmaları. Bunlar artık geleceğin değil, bugünün ihtiyaçları. Otellerin kişiye özel hizmet sunma kapasitesini artırıyor, operasyonel süreçleri otomatikleştiriyor, insan hatasını azaltıyor. Gelecekte ise veri güvenliği ve gizliliği, en az hizmet kalitesi kadar belirleyici olacak.”
sürdürülebilirlik ve misafir memnuniyeti gibi stratejik hedeflere ulaşmak için bir araç
olarak tanımlayan Elektraweb, yapay zeka destekli çözümleriyle otellere
kişiselleştirilmiş konuk deneyimi sunma imkânı tanıyor.
Aynı zamanda, veri analitiği sayesinde otel yöneticileri; doluluk oranları, pazar trendleri ve müşteri davranışları gibi kritik verilere dayalı stratejik kararlar alabiliyor.
Elektraweb Yönetici Ortağı Nilüfer Durukal Kaya, “Yapay zekâ, büyük veri ve bulut
altyapısını etkin biçimde kullanmayan işletmeler çok yakında oyunun dışında
kalacak” diyerek, dijitalleşmenin artık lüks değil, zorunluluk olduğunu vurgulayarak,
sektördeki dijitalleşme eğilimlerine dair şu değerlendirmelerde bulundu:
“Bugün artık yazılım kullanmayan işletme rekabette hiç yer alamıyorsa, gelecekte de yapay
zekayı, büyük veriyi ve bulut altyapısını kullanmayan işletmeler oyun dışı kalacak. Bu
teknolojiler sadece maliyetleri düşürmekle kalmıyor, aynı zamanda daha başarılı
işletmeler ve daha mutlu misafirler yaratıyor.”
Durukal Kaya, Türkiye’deki dijital dönüşüm sürecini değerlendirirken şu ifadelere yer
verdi:
“Türkiye’deki oteller dijitalleşmeye büyük bir hızla adım atmış olsa da,
potansiyelin tamamı henüz kullanılabilmiş değil. Bu bir kültürel dönüşüm süreci.
Teknolojiyi entegre etmek kadar, personelin dijital araçları etkin kullanabilmesi ve
dijital müşteri deneyimini yönetebilmesi de önemli. Bu nedenle teknoloji yatırımı
kadar, insan kaynağına da yatırım yapılmalı.”
Elektraweb, sürdürülebilirlik hedefleri doğrultusunda otellere enerji yönetimi, atık
azaltımı ve su tasarrufu gibi konularda da dijital çözümler sunuyor. Akıllı sistemlerle
çevresel etkiyi minimize etmeye yardımcı olurken, bu alanlarda maliyet avantajı da
sağlıyor.
Durukal Kaya, teknolojilerin turizm sektöründeki geleceğiyle ilgili görüşlerini ise şöyle
özetledi:
“Chat-botlar, sanal asistanlar, tahminleme algoritmaları. Bunlar artık geleceğin değil, bugünün ihtiyaçları. Otellerin kişiye özel hizmet sunma kapasitesini artırıyor, operasyonel süreçleri otomatikleştiriyor, insan hatasını azaltıyor. Gelecekte ise veri güvenliği ve gizliliği, en az hizmet kalitesi kadar belirleyici olacak.”
FACEBOOK YORUMLAR