LOJİSTİK SEKTÖRÜNÜN BU YIL 12 TRİLYON DOLARI GEÇMESİ BEKLENİYOR
Görünürlük ve yapay zeka, mobilite ile buluşuyor ve lojistiğin geleceğine yön veriyor. Lojistik dünyası, pandemi ile birlikte yeni bir dönüşüm dönemine girdi ve mobilite merkezinde hızla dijitalleşiyor, süreçler optimize oluyor.
Gerçek fırsat uçtan uca dijital yönetimden geçiyor
Fiziksel akış ile dijital akış arasındaki boşluğun halen devasa büyüklükte olduğunun altını çizen Tırport Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Akın Arslan, geleceğin lojistik firmaları için gerçek fırsatın uçtan uca dijital yönetimden geçtiğini anlatarak, üç maddede şunlara değindi.
1-Görünürlük, artık seçkin müşterilere sunulan bir seçenek değil, zorunluluktur.
Gerçek zamanlı takip, artık FTL ve LTL’in yeni standardıdır. Tırport’ın aralarında olduğu dijital lojistik platformları, görünürlüğü öngörüye
2-Nakliye şirketleri, birer “Taşıma Aracısı”ndan “Dijital Orkestratör”e dönüşüyor.
Klasik taşıma acentelerinin rolü, kökten değişiyor. Geleceğin dijital forwarder’ı, artık bir aracı değildir; taşıyıcıları, depoları, sürücüleri ve müşterileri tek bir dijital iş akışında birleştiren bir orkestratördür.
Bunu şöyle anlatabiliriz ve şöyle bir lojistik evreni düşünün: Yükleme, ödeme ve evrak süreçleri uçtan uca dijital ilerliyor. Rotalar, yapay zeka destekli algoritmalar (FlashFlow gibi) ile dinamik olarak optimize ediliyor. Akıllı sözleşmeler, uyum, sigorta ve geçiş ücretlerini otomatik yönetiyor. Sürücüler, dijital ağın mobil düğümleri haline geliyor, yönlendiriliyor ve değerlendiriliyor.
3-Zeka: Lojistiğin yeni para birimi olacaktır. Yapay zeka, lojistik operasyonlarda artık yalnızca otomasyon sağlamıyor, sizi iyi okuyarak başlı başına strateji üretiyor. Tahmine dayalı bakım, talep öngörüsü, rota optimizasyonu gibi alanlarda dijital platformlar, veriyi karar verme gücüne dönüştürüyor.
Gelecek 5 yılda lojistik sektörü nerede gidecek?
Yeni nesil lojistiğin artık malları daha hızlı taşımakla ilgili değil, bilgiyi daha akıllı taşımakla ilgili olacağına işaret eden Tırport Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Akın Arslan, şunları kaydetti:
“Yapay zeka destekli rota planlaması, boş kilometreleri yüzda 20’ye kadar azaltacaktır. Tahmine dayalı yük eşleştirmesi, sürücü verimliliğini yüzde15–25 artıracaktır. Karbon takibi ve rota verimliliği algoritmaları, firmaların ESG ve CBAM hedeflerine ulaşmasını kolaylaştıracaktır. Bir diğer konu, “Dijital forwarding” devrimi, sadece teknolojiyle ilgili değil; güven, şeffaflık ve dönüşümle ilgilidir. Burada, veriyi insanı ve operasyonu tek bir dijital ekosistemde birleştirenler; gerçek zamanlı öğrenen ve adapte olan yapay zeka destekli ağlar kuranlar ve lojistiği sadece bir maliyet kalemi olarak değil, stratejik bir zeka fonksiyonu olarak görenler kazanacaktır.” diye konuştu.







FACEBOOK YORUMLAR