KURBAN BAYRAMI E-TİCARET SEKTÖRÜNÜ HAREKETLENDİRDİ

Kurban Bayramı'na sayılı günler kala, e-ticaret sektöründe alışveriş aktarım önemli ölçüde artış gösterdi. Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı Hakan Çevikoğlu, bu bayram döneminde Türkiye çapındaki e-ticaret hacminin 300–350 milyar TL değerinde elde edildiğini ifade etti.

KURBAN BAYRAMI E-TİCARET SEKTÖRÜNÜ HAREKETLENDİRDİ
01 Haziran 2025 - 17:34
Reklam
Tüketicilerin alışveriş dönemi, bayram hazırlıkları ve yaz tatiline yönelik ihtiyaçlar doğrultusunda şekilleniyor. Bu dönemde özellikle mutfakta kullanım kolaylığı sağlayan, işlevsel ürünler olan ilgi gözle görülür biçimde artıyor.

Derin dondurucu, kıvırma makinesi, bıçak seti, düdüklü tencere, buzdolabı poşeti ve kolonya gibi doğrudan bayram hazırlıklarına yönelik kötü yanı sıra, züccaciye, küçük ev aletleri ve beyaz eşya muhafazasına olan talepler dikkat çekiyor.


Kurban etlerinin hijyenik ve pratik şekilde teminine imkan veren çözümler, tuvalet kararlarının tamamlanması; Yazlık evlerdeki değişim zaman ve kalabalık sofralara yönelik ihtiyaçlar da alışveriş dinamiklerini etkiliyor. Bu süreçte alışveriş tercihlerinin yalnızca ihtiyacın bireysel değil, aynı zamanda yaşam tarzına ve konfora yönelik şekilde çeşitlendiği görülüyor.

Dijital hizmet harcamalarında artış var
Bayram tatilini seyahatlerle birleştiren birey, yalnızca fiziksel ürünlerde değil; uçak bileti, otel özellikleri ve araç kiralama gibi dijital hizmetlerde de çevrim içi platformlara yöneliyor. Özellikle son dakika plan yapan kullanıcılar, hızlı rezervasyon imkanı ve erişim imkanlarına erişim sağlayarak online alışverişin kontrolünden faydalanıyor. Bu girişim, e-ticaretin yalnızca ürün tedarikiyle sınırlı kalmadığını; Aynı zamanda yönetim, mobilite ve seyahatlerde de güçlü bir kanal hâline geldiği görülüyor

Haziran ayı: Alışverişin çok yönlü devamı
2025 yılı itibariyle haziran ayı, sıra Kurban Bayramı'nın yanı okulların devamı ve Babalar Günü gibi alışverişi tetikleyen özel günlerde de barındırılıyor. Tatil hazırlıkları, temel ihtiyaçlar, hediyelik ürünler ve dönemsel kampanyaların birleştiği bu dönemde, e-ticaret sektörü yıllarında yoğun alışverişte birisini yaşıyor.

Veriler e-ticaretin içeriğini ortaya koyuyor
 Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı Hakan Çevikoğlu, Ticaret Bakanlığı'nın 2024 yılı Türkiye'de E-Ticaretin Görünümü Raporu kapsamında sektördeki büyümeyi özetledi: “E-ticaret hacmi bir önceki yıla göre yüzde 61,7 büyümela 3 yıllık TL'ye ulaştı. Toplam işlem sayısı 5,91 milyar, perakende e-ticaret işlem sayısı yüzde 10,1 artışla 1,85 milyar adede yükseldi. Ayrıca, İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa ve Antalya, e-ticaret faaliyetinde bulunan en iyi yer içeriğinde ilk beş il olarak öne çıkıyor.”



            Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı Hakan Çevikoğlu
 

FACEBOOK YORUMLAR

YORUMLAR

  • 0 Yorum