HALİÇ SANAT 1-2-3, ÜÇ YENİ SERGİYE EV SAHİPLİĞİ YAPIYOR
Yıllarca metruk halde kaldıtan sonra İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) tarafından restore edilerek Haliç Sanat 1, Haliç Sanat 2 ve Haliç Sanat 3 adıyla birer kültür sanat dönüştürülen Balat'taki Fener Evleri'nde üç yeni sergi, İstanbullu sanatseverlerle buluştu

20 Mayıs 2025 - 19:26
Ali Gün Yıldırım'ın ilham verici öyküsünü yeni çizimleriyle buluşturan kişisel sergisi “Bu Sayılmaz” Haliç Sanat 1'de; Seydi Murat Koç'un 20 yıllık sanat prodüksiyonu ve malzemeyi yücelten pratiğe dönüştürdüğü mekâna özel bir düzenlemeyle bir araya geldi.
“Taş Kâğıt Metal” sergisi Haliç Sanat 2'de; Tan Cemal Genç'in, çizginin kadim ama dinamik performansına çok katmanlı bir anlatı sunan “Çizgi Yağmurları” adlı sergisi ise Haliç Sanat 3'te ücretsiz olarak sanatseverleri bekliyor.
Birbirine çok yakın noktalarda bulunan galeriler, peş peşe ziyaret edilebilecek sergileriyle İstanbullulara sanat dolu bir gün vadediyor.
İBB Miras'ın evrensel koruma politikalarının gerçekleştirildiği restorasyonun ardından yeni yaşam dönüşümüne dönüşerek İstanbullulara açıldı, Balat'taki Fener Evleri, İBB Kültür'ün düzenlediği etkinliklerle yeniden hayat buluyor.
ALİ GÜN YILDIRIM – “BU SAYILMAZ”
Ali Gün Yıldırım'ın yeni kişisel sergisi “Bu Sayılmaz” , sanatçının yaklaşık yarım asırlık çizim serüvenine, bedenle sınanmış bir irade gücüne ve yeniden doğuşun yaratıcı yaratıcı motivasyona tanıklık ediyor. Çocuk kalemle oluşturulmuş bir kalıcık pratiğe dönüştürülen Yıldırım , yıllar boyunca spontan desenleri, normal oranları, ters perspektifleri ve figüratif doğaçlamalarıyla kayıtlı bir eskiz sanatçısı olarak üretimlerini sürdürdü. IPF (İdiyopatik Pulmoner Fibrozis) teşhisiyle bir kırılma noktasına gelmesine rağmen yaşamla sistemi arasında güçlü bir bağ kuran devam eden Yıldırım , 2023 yılında gerçekleşen akciğer nakliyle yeniden hayata tutundu. Bu zorlu sürecin ardından fiziksel yetkinlikte, sıcaklık sınırlamalarına rağmen kalemden kopmayan sanatçı, “Bu Sayılmaz”ın sergisiyle üretmeye ve paylaşmaya kararlı olduğunu ortaya koyuyor. Sergide, sanatçının yeniden çizime tutunduğu, büyük boy çalışmalarıyla yeni bir ifade biçimini benimsediği bir döneme ait eserler yer alıyor. Aynı zamanda bir iyileşme süreci estetik ürünü olarak değerlendirilebilecek eserler zaman, beden, sınır ve sabır üzerine sessiz ama etkili birer değil, izleyiciyle buluşuyor. Ali Gün Yıldırım'ın hayata ve üretime dair “vazgeçmeyi” kıldığı sergisi “Bu Sayılmaz” , Haliç Sanat 1'de izleyicileri bekliyor.
SEYDİ MURAT KOÇ – “TAŞ KÂĞIT METAL”
Mekânı odağına alarak şekillenen “Taş Kâğıt Metal” sergisi, hem Seydi Murat Koç'un yirmi yıllık sanat üretiminin farklı ayarlanabilirn dikkat değiştirme örneklerini hem de sanatçının malzemeyi yücelten pratiğini izleyici ile bir araya getirmesini sağlıyor. Küratörlüğü Deha Çun'un üstlendiği sergi, Koç'un sanatı farklı dönemlerde yoğunlaşan üç temel öğe, taş, kağıt ve metal hem fiziksel hem de simgesel katmanlarıyla izleyiciye sunuyor. “Taş Kâğıt Metal” , zafersal taşınma gücü, hafızaya dokunan kağıdın kadim ve endüstriyel metalin keskinliği ile doğa, insan ve şehir bağlamlarında sanatçının hayatının izleyicinin hafızasında tekrardan şekillenmek üzere yeni kapılar aralanıyor. Malzemenin sadece bir araç değil, anlamının taşıyıcısı olduğu “Taş Kâğıt Metal” , Haliç Sanat 2'de ziyaret edilebilir.
TAN CEMAL GENÇ – “ÇİZGİ YAĞMURLARI”
Tan Cemal Genç'in “ Çizgi Yağmurları” adlı sergisinde, sanatçının uzun yıllara dayalı üretim pratiğinden süzülerek çizgiyi evrensel bir düşünme ve ifade biçimi olarak ele alıyor. Çizgisel insanlık dağılımı en eski ve en genel anlatım dili olarak gören Genç , ürünlerindeki çizginin zenginliğini ve sınırsız potansiyelini gözler önüne seriyor. Farklı çizgi türlerini bir araya getiren çalışmalar, zaman zaman çiseleyen, bazen Sağnak gibi çoğalan, kimi yerde renklenerek çoğul anlam kazanan çizgisel anlatımlardan oluşuyor. Çizginin bir araya gelmesiyle sanatçının kendi görsel evrenini oluşturulmuş “Çizgi Yağmurları” sergisi, izleyeni de kendi görsel düşünme biçimini sorgulamaya davet ediyor. Sergi, çizginin yalnızca ama güçlü diliyle doğayı, insanı, çağımızın karmaşıklığını ve tüm bu yapıların ardındaki özü keşfederek ortaya çıkıyor. İzleyiciyi hem grafiksel hem de düzeyde bir sadeleşme yolculuğuna sunulan “Çizgi Yağmurları” sergisi, Haliç Sanat 3'te görülebiliyor.
Haliç Sanat 1, Haliç Sanat 2 ve Haliç Sanat 3'te düzenlenen sergiler, 20 Mayıs-31 Ağustos 2025 tarihlerinde ulusal hariç her gün 09.00 – 17.00 saatleri arasında ücretsiz olarak ziyaret edilebilir.


“Taş Kâğıt Metal” sergisi Haliç Sanat 2'de; Tan Cemal Genç'in, çizginin kadim ama dinamik performansına çok katmanlı bir anlatı sunan “Çizgi Yağmurları” adlı sergisi ise Haliç Sanat 3'te ücretsiz olarak sanatseverleri bekliyor.
Birbirine çok yakın noktalarda bulunan galeriler, peş peşe ziyaret edilebilecek sergileriyle İstanbullulara sanat dolu bir gün vadediyor.
İBB Miras'ın evrensel koruma politikalarının gerçekleştirildiği restorasyonun ardından yeni yaşam dönüşümüne dönüşerek İstanbullulara açıldı, Balat'taki Fener Evleri, İBB Kültür'ün düzenlediği etkinliklerle yeniden hayat buluyor.
ALİ GÜN YILDIRIM – “BU SAYILMAZ”
Ali Gün Yıldırım'ın yeni kişisel sergisi “Bu Sayılmaz” , sanatçının yaklaşık yarım asırlık çizim serüvenine, bedenle sınanmış bir irade gücüne ve yeniden doğuşun yaratıcı yaratıcı motivasyona tanıklık ediyor. Çocuk kalemle oluşturulmuş bir kalıcık pratiğe dönüştürülen Yıldırım , yıllar boyunca spontan desenleri, normal oranları, ters perspektifleri ve figüratif doğaçlamalarıyla kayıtlı bir eskiz sanatçısı olarak üretimlerini sürdürdü. IPF (İdiyopatik Pulmoner Fibrozis) teşhisiyle bir kırılma noktasına gelmesine rağmen yaşamla sistemi arasında güçlü bir bağ kuran devam eden Yıldırım , 2023 yılında gerçekleşen akciğer nakliyle yeniden hayata tutundu. Bu zorlu sürecin ardından fiziksel yetkinlikte, sıcaklık sınırlamalarına rağmen kalemden kopmayan sanatçı, “Bu Sayılmaz”ın sergisiyle üretmeye ve paylaşmaya kararlı olduğunu ortaya koyuyor. Sergide, sanatçının yeniden çizime tutunduğu, büyük boy çalışmalarıyla yeni bir ifade biçimini benimsediği bir döneme ait eserler yer alıyor. Aynı zamanda bir iyileşme süreci estetik ürünü olarak değerlendirilebilecek eserler zaman, beden, sınır ve sabır üzerine sessiz ama etkili birer değil, izleyiciyle buluşuyor. Ali Gün Yıldırım'ın hayata ve üretime dair “vazgeçmeyi” kıldığı sergisi “Bu Sayılmaz” , Haliç Sanat 1'de izleyicileri bekliyor.
SEYDİ MURAT KOÇ – “TAŞ KÂĞIT METAL”
Mekânı odağına alarak şekillenen “Taş Kâğıt Metal” sergisi, hem Seydi Murat Koç'un yirmi yıllık sanat üretiminin farklı ayarlanabilirn dikkat değiştirme örneklerini hem de sanatçının malzemeyi yücelten pratiğini izleyici ile bir araya getirmesini sağlıyor. Küratörlüğü Deha Çun'un üstlendiği sergi, Koç'un sanatı farklı dönemlerde yoğunlaşan üç temel öğe, taş, kağıt ve metal hem fiziksel hem de simgesel katmanlarıyla izleyiciye sunuyor. “Taş Kâğıt Metal” , zafersal taşınma gücü, hafızaya dokunan kağıdın kadim ve endüstriyel metalin keskinliği ile doğa, insan ve şehir bağlamlarında sanatçının hayatının izleyicinin hafızasında tekrardan şekillenmek üzere yeni kapılar aralanıyor. Malzemenin sadece bir araç değil, anlamının taşıyıcısı olduğu “Taş Kâğıt Metal” , Haliç Sanat 2'de ziyaret edilebilir.
TAN CEMAL GENÇ – “ÇİZGİ YAĞMURLARI”
Tan Cemal Genç'in “ Çizgi Yağmurları” adlı sergisinde, sanatçının uzun yıllara dayalı üretim pratiğinden süzülerek çizgiyi evrensel bir düşünme ve ifade biçimi olarak ele alıyor. Çizgisel insanlık dağılımı en eski ve en genel anlatım dili olarak gören Genç , ürünlerindeki çizginin zenginliğini ve sınırsız potansiyelini gözler önüne seriyor. Farklı çizgi türlerini bir araya getiren çalışmalar, zaman zaman çiseleyen, bazen Sağnak gibi çoğalan, kimi yerde renklenerek çoğul anlam kazanan çizgisel anlatımlardan oluşuyor. Çizginin bir araya gelmesiyle sanatçının kendi görsel evrenini oluşturulmuş “Çizgi Yağmurları” sergisi, izleyeni de kendi görsel düşünme biçimini sorgulamaya davet ediyor. Sergi, çizginin yalnızca ama güçlü diliyle doğayı, insanı, çağımızın karmaşıklığını ve tüm bu yapıların ardındaki özü keşfederek ortaya çıkıyor. İzleyiciyi hem grafiksel hem de düzeyde bir sadeleşme yolculuğuna sunulan “Çizgi Yağmurları” sergisi, Haliç Sanat 3'te görülebiliyor.
Haliç Sanat 1, Haliç Sanat 2 ve Haliç Sanat 3'te düzenlenen sergiler, 20 Mayıs-31 Ağustos 2025 tarihlerinde ulusal hariç her gün 09.00 – 17.00 saatleri arasında ücretsiz olarak ziyaret edilebilir.


FACEBOOK YORUMLAR