Dr. Abdulrezzak ÇİL "Her şirket özeldir"

Dr. Abdulrezzak ÇİL ile Aile şirketleri üzerine

Dr. Abdulrezzak ÇİL "Her şirket özeldir"
02 Mayıs 2024 - 23:14 - Güncelleme: 02 Mayıs 2024 - 23:26
  1. Sizi kısaca tanıyabilir miyiz?
1972 Trabzon doğumluyum. İlk, orta ve lise eğitimimi İstanbul’da tamamladım. Selçuk Üniversitesi Sosyoloji bölümünden 1995 yılında mezun oldum. 2013 yılında Yüksek Lisansımı Marmara Üniversitesi’nde tamamladım.

1995 yılından beri eğitim kurumları ve danışmanlık sektöründe eğitim ve kariyer çalışmalarımı yürüttüm. 2011 yılında Yönetici Koçluğu, 2013 yılında ise Aile Danışmanlığı sertifikalarımı aldım. Çeşitli eğitim kurumlarının farklı kademelerinde yöneticilik yaptıktan sonra üniversitede Kariyer Merkezi yöneticiliği yaptım.

İstanbul Üniversitesi’nde 2016 yılında doktoramı “Kariyer Kararsızlığı” konulu araştırma tezim ile tamamladım.

2013-2015 yılları arasında çeşitli üniversitelerde Kariyer Yönetimi dersi verdim. Bir dönem Eğitim ve Kariyer Danışmanlığı üzerine televizyon programı hazırlayıp sundum. “Kariyer Yolculuğunda Doğru Adım At”, "Kariyer Kararsızlığı" ve eşimle birlikte kaleme aldığım "Enneagram ile İlişki Analizi" adında üç adet basılı kitabım bulunmaktadır.
2018 yılından beri kurucusu olduğum R&M Danışmanlık bünyesinde bireysel ve kurumsal danışmanlık, yönetici ve yönetici adayı koçluğu, aile şirketleri kurumsallaşma danışmanlığı, Enneagram modeli ile bireysel, kurumsal yetkinliklerin geliştirilmesi gibi farklı alanlarda çalışmalarıma ekibimle birlikte devam ediyorum.

 
  1. Aile şirketi danışmanlığına nasıl başladınız ve bu alanda geçmiş deneyimleriniz nelerdir?
2004 yılında bu yana aile danışmanlığı yapıyorum. Aile konulu çalışmalarıma ilk olarak “Nişanlım Danışmanlığı” kapsamında yaptığım çalışmalarla başladım. Sonrasında “Aile ve Evlilik” üzerine yazdığım yüksek lisans tezimle çalışmalarıma devam ettim. 2013 yılında da “Aile Danışmanlığı” sertifikasını aldım. Yaklaşık 20 yıldır aile ve aile danışmanlığı konulu yazı, konferans ve danışmanlık çalışmalarımı yürütüyorum. Aile konusundaki bu birikimimi Endüstri Psikolojisinin çalışma alanına giren aile şirketlerine yönelik çalışmalarımda aktif olarak kullanıyorum. Ülkemizde şirketlerin %95’inin aile şirketi olduğunu düşünürseniz aile içi dinamikleri anlamanın şirket dinamiklerinde çok faydalı olduğunu düşünüyorum.
 “Kariyer-Sektör İlişkisi” konulu doktora çalışmamı tamamladıktan sonra çalışmalarıma İnsan Kaynakları ve Yönetim Organizasyon alanlarında şirketlere danışmanlık süreçlerini de ekledim. Enneagram modelini özellikle Yönetici Koçluğu ve Yönetim Danışmanlığı süreçlerinde de 22 yıldır aktif olarak kullanıyorum. İnsanı tanıma modeli olarak kullandığımız bu model şirketlerdeki ilişkileri çok hızlı çözümlememize yardımcı oluyor ve hızlı bir şekilde yol alıyoruz.  
 
  1. Hangi tür aile şirketleriyle çalıştınız ve hangi sektörlerde uzmanlığınız var?
Ülkemizde aile şirketlerinin birçok örneği ile karşılaştım ve danışmanlık yaptım. İki kardeşi ortaklık yaptığı, iki kuzenin ortaklık yaptığı, baba oğulun birlikte çalıştığı, anne kız, karı koca ve çocukların birlikte çalıştığı birçok farklı şirkete danışmanlık yaptığım gibi patron şirketlerine de danışmanlık yaptım.  Bu danışmanlık süreçlerini oldukça yetkin bir ekip ile yürütüyorum.
Sektör olarak düşünürsek Üretim, Pazarlama, Hizmet, Eğitim (İlk-Orta ve Lise Özel okullar), Sağlık, Gıda sektörlerini sayabilirim. Daha da spesifik olarak bahsetmem gerekirse, makine üretimi, perakendecilik, mobilya, klinik hizmetleri, ayakkabı, inşaat, deri, emlak, network marketing ilk etapta sayabileceklerim arasına girebilir.
İşletme yapısı olan tek kişilik girişimci şirketlerden 100 ve üzeri çalışanı olan şirketlere varana kadar birçok şirkete danışmanlık yaptık. Bir ekip olarak bu süreci yürüttüğümüz için ekibimin uzmanlığına güvenerek her sektöre danışmanlık yapabileceğimizi düşünüyorum.
  1. Aile şirketleri için danışmanlık hizmetlerinizin öne çıkan değerleri nelerdir?
Aile şirketlerine danışmanlık yaparken “Rağmen Danışmanlık” yapmak istemeyiz. Çalışanlara ve yöneticilere rağmen bir danışmanlık yapmanın uygun olmadığını düşünüyorum. Şirket içinde danışmanlık alma konusunda bir fikir birliği oluşmalı ve tüm paydaşlar iş birliğine açık olmalıdır. Bütünleşik danışmanlık modelini benimsediğimiz için kurumsal anlamda tüm süreçleri ele almak istiyoruz. Karşılıklı güveni çok önemsiyoruz. Bilgi gizliliğini vaat ediyorum. Bir şirkete danışmanlık yapmadan önce Kurumsal Analiz (Kurumsal Check-Up) yapmanın çok önemli olduğunu düşünüyorum. Bu yüzden kurumsal analiz (Kurumsal Check-Up) yapmadan şirketlere danışmanlık yapmıyoruz. Aile bireyleri arasındaki dinamikleri çözmek içinde kişilik kurumlarından biri olan Enneagram’ı etkin olarak kullanıyoruz.
  1. Sizi diğer danışmanlık şirketlerinden ayıran özellikler nelerdir?
Öncelikle kurumsal analiz (kurumsal check-up) sürecini önemsememiz diyebilirim. Bu analiz sonrasında danışmanlığa başlıyoruz. Hem akademik hem de sektör ve pozisyon bazlı yetkinliğe sahip bir ekiple çalışıyor olmamız. Profesör, doçent ve doktorlardan oluşan bir ekibimiz mevcuttur. Projenin büyüklüğüne veya ihtiyaçlarına göre büyütebileceğimiz esnek bir ekibimiz vardır. Enneagram kişilik modeli temelli kendi test modülümüz ve raporlama sistemimiz bulunuyor. Şirketlere danışmanlık süreçlerinde ölçme ve değerlendirme aracı olarak aktif kullanıyoruz. Kendi uyarladığımız testler olduğu için şirketlere ek bir maliyet olarak sunmuyoruz. Sektörel tecrübe genişliğimizin ve geçmişimiz olması bizi güçlü yapan özellik olarak gösterebilirim. Dijital alt yapımızın da güçlü olduğunu düşünüyorum ve bu konuda yatırımlarımıza devam ediyoruz.  
 
  1. Müşterilere sağladığınız faydalar konusunda örnekler verebilir misiniz?
Kurumsal check-up danışmanlığa başlarken sağladığımız en önemli faydadır. Her zaman önce teşhis sonra tedavi diyorum. Kurumsal check-up aşamasında elde ettiğimiz sonuçlar çerçevesinde şirkete özel operasyonel yol haritası hazırlıyoruz. Altı ay veya bir yıllık planlama yaparak danışmanlık sürecini yürütüyoruz.
Testlerimizi kullanarak bireysel ve departman bazlı analizler yapabiliyoruz. Yönetim organizasyon şemasını hazırlayarak ast-üst ilişkisini yeniden yapılandırıyoruz. Görev tanımlarının hazırlanması veya iyileştirilmesi süreçlerini ele alıyoruz. İş akış şemalarını yazıyor veya yeniliyoruz. Tüm departmanlar operasyonel yol haritası hazırlıyor ve iyileştirme programı uyguluyoruz. Üçer aylık dilimler halinde yapılanları raporluyoruz, planlamalarımızı yeniliyoruz. Personel seçme yerleştirme, yönetici yetiştirme, veliaht yetiştirme, toplantı ve zaman yönetimi, iş geliştirme veya işi geliştirme, ortaklık yapısı ve görev tanımlarını ayrıştırma ve delegasyon süreçlerinin yapılandırılması ve yenilenmesi sağladığımız faydalar arasında sayılabilir.  
Örneğin departman bazlı analizlerimizde satın alma ve satış pazarlama süreçlerini iyileştirirken muhasebe ve finans disiplini saplıyoruz. İnsan kaynakları süreçleri yeniden yapılandırırken personel seçme yerleştirme ve kariyer planlama süreçlerini kurguluyoruz. Yetkinlik veya görevlendirme bazlı görev tanımlarıyla iş süreçlerini düzenliyoruz. Dijital pazarlama, web entegrasyonu ve sosyal medya yönetimi de işletme adına yeni baştan ele alınarak danışmanlık planı yapılmaktadır.
Aile dinamikleri analiz edilerek aile danışmanlığı, veliaht koçluğu, yönetici yetiştirme planlaması ve çatışma yönetimi alanında da aile şirketlerine katkılar üretiyoruz.  
  1. Aile şirketleri genellikle özel dinamiklere sahiptir. Bu dinamiklerle başa çıkarken karşılaştığınız zorluklar nelerdir?
Aile şirketlerinin kendilerine özel dinamikleri vardır. Bu dinamiklerin bir başka yapıya birebir benzemesi mümkün değildir. Biz “Her şirket özeldir” mottosundan hareketle danışmanlık kurgumuzu yapıyoruz. Aile bireylerinde sağladığımız güven ile tüm süreçleri ele alıyoruz. Buna da bütünleşik danışmanlık diyoruz. Aile şirketlerini kurumsallaşmasını Aile Danışmanlığıyla ilişkilendiriyoruz. Veliaht koçluğu ile kariyer danışmanlığını bağlıyoruz. Aile harcamalarının disipline edilmesi ile kurumsal finans çalışmaları arasındaki ilişkileri yönetilebilir hale getiriyoruz. Görev dağılımlarında Enneagram modelini kullanarak analiz ettiğimiz kişilik yapılarına göre yeniden yapılandırıyoruz.
Aile dinamikleri konusunda farkındalığımız yüksek olduğu için yaşanan tüm durumları zorluk olarak değil olağan durum olarak kabul ediyoruz. Sahaya dair tecrübemiz ve ekip yönetimi bilgimizi becerilerimizle harmanlayarak hareket ediyoruz.
Yeni kuşağın sisteme adaptasyonu en önemsediğimiz süreçlerden olduğu için Veliaht Koçluğunu fazlasıyla önemsiyoruz.
  1. Bu zorlukları aşmak için uyguladığınız stratejilerden bahsedebilir misiniz?
Öncelikle yazılı anlaşmalar yapmayı ve vadettiklerimizi yazılı hale getirmeyi önemsiyoruz. Karşılık güveni sağlamak ve tüm ekibi yakından tanımak için testler ve mülakatlar yapıyoruz. Kişisel ve departman bazlı analizler sonucunda kurumun fotoğrafını çekmiş ve kurumsal analiz raporunu oluşturulmuş oluyoruz. Bu analiz bizim bütüncül olarak yapıyı görmemize katkı sağlamaktadır. Kısacası yazılı kültüre çok önem veriyoruz.
Sonrasında şirket içi çalışmalar ile “kurumsal el kitapçığı” hazırlayarak şirketin kuralları ve paydaşların haklarını netleştiriyoruz. Eğer şirket özelinde ihtiyaç veya talep olursa “Aile Şirketi Anayasası” hazırlayarak tüm süreçleri mümkün olduğu kadar yazılı hale getirmeye çalışıyoruz.
Toplantıların yazılı hale gelmesinden, alınan kararların takip edilmesine varana kadar bireysel performansları önemsiyor ve takip ediyoruz. Bunların kurumsal kültür çerçevesinde bir yıl içerisinde oluşması ve kalıcı hale gelmesini takip etmek istiyoruz.
Kurumsal iyileştirme yaparken üst ve orta düzey yöneticiler ve veliahtlara bir eğitim programı hazırlayarak kariyer planlarını şekillendirmeyi ve yönlendirmeyi amaçlıyoruz. Yukarıda da bahsettiğim gibi buna biz “Bütünleşik Danışmanlık” diyoruz.
  1. Aile şirketlerine stratejik planlama konusunda nasıl yaklaşıyorsunuz?
Kurumsal bazda stratejik planlamanın olmasının şirketin faydasına olduğunu yaptığımız kurumsal check-up çalışması sonucunda elde ettiğimiz verilerle ortaya koyuyoruz. Operasyonel yol haritasında da yer veriyoruz. Şirket yöneticilerinden de departman bazlı stratejik planlamalarını hazırlamalarını istiyoruz. Bunlar kısa-orta ve uzun vadeli olarak şekilde hazırlamalarını istiyoruz. Verdiğimiz bilgiler ve yönergeler çerçevesinde hazırlanan stratejik planı danışmanlık sürecinin ikince etabında ortaya koymalarını istiyor ve takip ediyoruz. Özellikle aile şirketlerinde tüm bireylerin hem bireysel hem de kurumsal bazda bir planlamaya ihtiyaçları olduğunu dile getirerek süreci bir bütün olarak ele alıyoruz.  
  1. Geleceklerini planlamak isteyen aile şirketlerine önerileriniz nelerdir?
Aile şirketleri kendi içi dinamizmlerini oluştururken dış kaynaklardan, danışmanlardan ve profesyonel çalışanlardan istifade etmeyi önemsemelidir. İç ve dış kaynağı birlikte kullanmalıdır. “Biz her şeye yeteriz”, “tüm birimlerimizin başında yetkin olmasa da aileden biri olmalı” düşüncesinden vaz geçilmelidir. Şahıslara güvenin yanı sıra mutlaka kontrol edilebilir, ölçülebilir ve hesap verebilir bir sistem kurulması sağlanmalıdır.
  1. Müşterilerinizle nasıl bir ilişki yönetimi kuruyorsunuz?
Müşterilerimiz bireysel danışmanlık yaptığımız kişilerden veya kurumsal danışmanlık yaptığımız şirketlerden oluşmaktadır. İş hacmimizin önemli bir kısmını referanslarımız aracılığıyla bulmaktayız. Sosyal mecralardan yaptığımız reklamlarında son dönemde etkisini gördüğümüzü söyleyebilirim.
Karşılık güveni önemsiyorum. Aynı zamanda ekibimde bulunan yetkin ve etkin uzmanların ilişki yönetiminde bize çok katkısı olduğunu da dile getirmek isterim. Bu süreçte samimi ilişkiler kurmanın önemli olduğuna inanıyorum. Müşterilerimiz veya danışanlarımızla sınırlarımızı aşmadan bize ne kadar bilgi vererek müsaade ederlerse o kadar yol alarak süreci yürütüyoruz.
  1. Danışmanlık sürecinde iletişim ve güveni nasıl sağlıyorsunuz?
Öncelikle güveni sağlamak için aramızda yapılan sözleşmelere başlangıç döneminde çok önem veriyorum. Bu yüzden yazılı kültürü önemsiyoruz ve kullanıyoruz. Sonrasında da karşılıklı tanışma sağlanınca güven alanı genişlemiş oluyor. Karşılıklı güven ile işletmelere çok ciddi fayda sağladığımızı söyleyebilirim. Yazılı ve sözlü kültürü eşit oranda ve yerinde kullanarak problemleri çıkmadan önleyerek iyi bir süreç yönetimi yaptığımızı söyleyebilirim.
  1. Aile şirketlerine yönelik olarak eğitim programları düzenliyor musunuz? Bu konuda nasıl bir yaklaşım benimsiyorsunuz?
Aile şirketlerine yönelik yaptığımız eğitimlerde “eğitim ihtiyaç analizi” çalışması yaparak danışmanlık yaptığımız şirketlere bireysel ve departman bazlı eğitimler planlıyoruz. Bunun dışında genel katılıma açık, online veya yüz yüze bireysel ve kurumsal eğitimlerle bu süreci planlıyoruz. Aile Şirketlerinde Kurumsallaşma Nedir? Kurumsallaşma Nasıl Olmalıdır? Aile Şirketlerinde Veliahtlar Sistem Nasıl Adapte Edilmelidir? Aile Şirketlerinde İnsan Kaynakları Süreçleri Nasıl Yürütülmelidir? Gibi konu başlıklarına sahip eğitimleri Enneagram modelinden de yararlanarak yapıyoruz. Talebe veya bireysel ve kurumsal ihtiyaçlara göre eğitimleri planlayabiliyoruz. İçerikleri şirkete özel, sektöre özel olarak hazırlayabiliyoruz.
  1. Şirket içi liderlik gelişimi için sunduğunuz hizmetlerden bahsedebilir misiniz?
Burada en önemli katkımızın “Enneagram Modeline Göre Liderlik Eğitimi ve Koçluk Programı” olduğunu söyleyebilirim. Bu program kapsamında mevcut yöneticilerin öncelikle kendilerini ve ekip arkadaşlarını tanımalarını ve onlarla tanışmalarını sağlamak istiyoruz. Bu kapsamda 12 veya 24 saatlik programlarımız olduğu gibi 12 Haftalık bireysel yönetici yetiştirme ve koçluk programımız da mevcuttur. Ekibin kendisini tanıması için kullandığımız testler sonucunda elde ettiğimi “yöneticilik ve liderlik raporları” kapsamında yaptığımız çalışmalarla bireysel farkındalığın yükselmesini sağlıyoruz. Sonrasında da kişisel gelişim yol haritası ve koçluk programı uyguluyoruz. Bu programın ve çalışmanın çok özgün olduğunu yaklaşık 9 yıldır üzerinde çalışılarak geliştirdiğimi söyleyebilirim.
 
  1. Geçmişteki danışmanlık projelerinizden birkaç başarı hikayesi paylaşabilir misiniz?
Burada işletmelere sağladığımız katkılardan bahsetmek isterim. Ancak firma ve şahıs isimleri kullanmayacağım. 2002 yılında bu yana danışmanlığı yaptığımız bir pazarlama firmasının sektörün önemli bir firması haline geldiğini söyleyebilirim. Hatta ikinci kuşağa da danışmanlık yaparak onların da kariyer süreçlerini tamamlamalarında katkı sağladığımızı dile getirebilirim.
Gıda sektöründe bir girişimcilik projesinin marka oluşum sürecinde ürün çeşitliliğine varana kadar tüm süreçlerini kurgulandığımız şirketin kuruluşunu tamamlayıp ikinci yılına geçtiğini söyleriz.
Bir mobilya şirketinin kurumsallaşmasına, Networking marketing şirketinin yeniden yapılandırılmasına, üretim şirketinin tüm süreçlerinin iyileştirilmesine ve bir perakende mağazacılık şirketinin yeniden yapılandırılmasına katkı sağladığımız vereceğim örnekler arasında olabilir.
Bunların sayısını arttırmak mümkündür. Bu çerçevede Web sitemizde referans firmalarımızı da yayınladığımızı söylemek isterim.
 
  1. Müşterileriniz arasında elde ettiğiniz başarılar nelerdir?
Müşterimiz arasında elde ettiğimiz en önemli başarımızın bizi başka firmalara çok rahatlıkla refere etmeleri olduğunu söylemek istiyorum. Aldıkları danışmanlık hizmetinden elde ettikleri faydaları bizi refere ederken çok rahatlıkla dile getirmiş olmaları beni ve ekibimi çok mutlu etmektedir.
Şirkette kurumsallaşma süreçlerinin yürütülmesi ve özellikle veliahtların sisteme başarılı bir şekilde entegre edilmesi danışmanlık sürecinin en önemli başarılarıdır.  Veliahtların sisteme dahil edilmesinin yanında ortaklar arasındaki çatışmaların en aza indirilmesi ve yeni ortaklık yapıların kurulması sağladığımız faydalar olarak gösterilebilir. Sosyal medya yönetimi, dijital pazarlama alt yapılarının kurulması ve SEO hizmetlerini kurgulanması da modern faydalar olarak gösterilebilmektedir.   
  1. Dijital dönüşüm süreçlerinde aile şirketlerine nasıl rehberlik ediyorsunuz?
Bu alanda bir profesörümüzle birlikte çalışmaları yürütüyoruz. Ekibimizde bulunan uzmanımız öncelikle şirketleri dijital görünümlerinin fotoğrafını çekerek bir SWOT analizi yapmaktadır. Sonrasında çıkan sonuç çerçevesinde bir yol haritası belirlemektedir. Yaptığı ACİLİYET çalışmasıyla önceliklerini belirleyerek çalışmalar başlamaktadır.
 
  1. Danışmanlık hizmetlerinizde sosyal sorumluluk unsurlarına ne kadar odaklanıyorsunuz?
Danışmanlık yaptığımız şirketlerin tamamının bir sosyal sorumluluk projesi olması yönünde bir yaklaşımla projeler öneriyoruz. Kız çocukları, dezavantajlı çocuklar, meslek ve iş edindirme programları oluşturarak süreci desteklemelerini öneriyoruz. Bu anlamda bir vakıf kurdurma ve yardımları planlı ve programlı bir şekilde yapmalarını öneriyoruz. Burada ana önerimiz “alanı daraltıp enerjiyi etkin olacak noktalara yöneltmek” olarak sloganlaştırıp çalışmalar yapmalarını istiyoruz.
  1. Aile şirketlerine sürdürülebilirlik stratejileri konusunda nasıl yardımcı oluyorsunuz?
Aile şirketleri danışmanlık aldığı süreç sonrasında kurumsallaşıyorlar ancak bunun kalıcı hale gelmesi için ara çalışmalar yapılmasını öneriyoruz. Bu sürece “elde edilene kazanımların kalıca hale gelmesi çalışması” diyoruz. Bunun için danışmanlık çalışmaları sonlandıktan sonra değişik periyot ve dönemlerde kontroller yapılmasını öneriyoruz. Bu ayda-iki ayda veya üç ayda bir olarak şekilde düzenlenmelidir. Gerekli denetimler yaparak raporlamak gerektiğini düşünüyorum.  
  1. Aile şirketlerini etkileyebilecek gelecek trendleri ve sektör gelişmeleri hakkındaki görüşlerinizi alabilir miyiz?
Aile şirketlerinin ortaklık yapılarının yeniden planlanmasına değinmek isterim. Uzun çalışanların şirket aidiyetlerini arttırmak için yeni ve etkin kazanç modelleri oluşturulmalıdır. Kıdem uygulaması, düşük paylarla da olsa hisse verme çalışmaları ile çalışan aidiyeti güçlendirmelidir. Aileler ekonomik olarak büyürken uzun süreli çalışanlar da bunda olumlu etkilenmelidir. Burada şirket özelinde modeller geliştirilmelidir. Eleman değişim hızını aza indirmek için iç müşteri memnuniyeti çalışması yapılmalı ve çalışan aidiyeti arttırılmalıdır. Aile anayasası hazırlanarak şirket ortaklarının çocuklarını sürece hangi yetkinlikleri kazandıktan sonra nasıl dahil olacakları kurumsal bir biçimde belirlenmelidir.
Farklı yatırım alanlarında çalışmalar iyi araştırmalar yapılarak belirlenmeli ve finansal gelir ve güç riskleri analiz edilmelidir. Sürekli finansal ve yönetim danışmanlığı bu anlamda önem kazanmıştır. Bunları yeni üyeleri ve profesyonelleri işe katma ve yetiştirme süreçlerini ekleyerek şirketi daha yukarılara taşıyabileceklerini ön görüyorum.
  1. Son olarak aile şirketleri için söylemek istedikleriniz nelerdir?
Aile şirketlerinin kendi iç dinamikleri ve dış kaynakları etkin olarak kullanmaları gerektiğini öneriyorum. Burada yaygın eğitimin, sektör tecrübesinin yanına örgün eğitimle yüksek lisans, doktora çalışmaları ve dış tecrübeleri de ekleyerek şirketin geleceğinin planlamasını tavsiye edebilirim. İç çatışmaları en aza indirecek yapılar oluşturulmalı ve danışmanlık süreçlerinden daha fazla faydalanmaya çalışılmalıdır.
 

FACEBOOK YORUMLAR

YORUMLAR

  • 3 Yorum
  • Nazif Toybıyık
    5 gün önce
    Kendisi ile uzun zamandır tanışıyoruz. Yüksek lisansı birlikte yaptık. Alanında kendini yetiştirmiş bir akademisyen. Uzun süredir de anlatılan alanlarda hemen bütün toplum kesimlerine uzmanlık alanı kapsamında hizmet vermektedir. En güzel tarafı ekip çalışmasına önem vermesidir. Başarılarının devamını diliyorum
  • L.N Akkoç
    1 hafta önce
    Abdulrezzak Bey, üniversiteden hocamdır. Daha sonra yanında staj yapma ve çalışma fırsatı da yakaladım. Çalıştığı şirketlerin ve bireysel danışmanlık verdiği kişilerin değişimlerini görmek çok öğreticiydi. Bilgi verici güzel bir yazı olmuş. Hocamın başarılarının devamını dilerim.
  • Tunç Vidinli
    1 hafta önce
    Abdulrezzak Bey konusuna hakim, takdir ettiğim danışmanlardandır. Yürüttüğü çalışmalar ile pek çok insanın hayatına olumlu yönde dokunduğunu görüyorum. İş hayatında Enneagram modelini uygulama konusundaki girişimleri, pek çok kişinin profesyonel yaşamında olumlu değişiklikler yaratıyor. Başarılarından dolayı kendisini özellikle tebrik ediyorum.