CRR 2024–2025 SEZONUNU REKORLARLA KAPATTI
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Cemal Reşit Rey (CRR) Konser Salonu, 2024–2025 konser sezonunu 84 konser, 2.561 sanatçı ve 51 bin 305 dinleyiciyle tamamladı. Sezon boyunca genç müzisyenlere destek sunan, Dinleyici Okulu gibi yeni projelerle katılımcı müzik kültürünü güçlendiren CRR, tarihinde ilk kez ortalama 700 koltuk doluluğuna ulaştı. Sezon programı, ilk kez oluşturulan Sanat Danışma Kurulu tarafından belirlenirken; CRR Senfoni Orkestrası’nın daimî şefi Nil Venditti’nin yönettiği konserler, dinamik yorum gücüyle öne çıktı.

CRR, 2024–2025 sezonunda da binlerce müzisyenin sesine ev sahipliği yapan, genç yeteneklerin ilk adımlarını attığı ve müziğin toplumsal bir değer olarak yaşatıldığı bir buluşma noktasına dönüştü.
Toplam 84 konserin gerçekleştiği salonda 2.561 müzisyen, klasikten caza, gelenekselden deneysele uzanan çok çeşitli programlarla İstanbul’un kültür hayatına nefes verdi. Mirabassi & Zanchini Duo’nun zarif caz tınıları, Alex Skolnick Trio’nun caz-rock buluşması, Lena Chamamyan ve Cristina Branco’nun sesiyle Ortadoğu’dan Portekiz’e uzanan yorumları da bu çeşitliliği besleyen eşsiz konserlerden yalnızca birkaçıydı.
Konserlerde 51 bin 305 dinleyici ağırlandı. 1989’da İstanbul’un müzik hayatına dokunmaya başlayan 864 koltuk kapasiteli CRR’nin tarihinde ilk kez koltuk doluluk ortalaması bu sezon 700’e ulaştı.
Genç Sanatçılar ve Dinleyicilere Yeni Alanlar
CRR’nin genç müzisyenleri destekleme vizyonu bu sezonda etkili şekilde sürdü. 363 genç sanatçı, fuaye konserlerinden oda müziği performansına uzanan etkinliklerde dinleyiciyle buluşma imkânı yakaladı. Dünyaca ünlü müzisyenler tarafından verilen ve ücretsiz gerçekleşen “Ustalık Sınıfı” masterclasslarda 45 öğrenci birebir virtüözlerle çalışma imkânı yakaladı. Ayrıca, müziği daha yakından tanımak ve keşfetmek için bu sezon başlatılan “Dinleyici Okulları”nda 250 kişi katıldı.
CRR Senfoni Orkestrası ve Nil Venditti ile Sezonun Ritmi
2024–2025 sezonunda CRR Senfoni Orkestrası da programın taşıyıcı unsurlarından biri oldu. Orkestranın daimî şefi Nil Venditti, sezon boyunca gerçekleştirdiği sekiz konserle hem topluluğa hem de izleyiciye dinamizm kazandıran bir yorum dili ortaya koydu. Yenilikçi repertuvar tercihleriyle dikkat çeken genç şef, orkestraya enerjik bir ifade gücü kazandırdı.
İlk Kez Oluşturulan Danışma Kurulu ile Yeni Bir Programlama Dönemi
Sezon programı, bu yıl ilk kez oluşturulan CRR Sanat Danışma Kurulu tarafından planlandı. Klasik müzik, caz, dünya müziği ve geleneksel müzik alanlarında uzman isimlerden oluşan kurul, disiplinler arası yaklaşımıyla programın içeriksel dengesini güçlendirdi. Kurulda şu isimler yer aldı: Etnomüzikolog Doç. Dr. Evrim Hikmet Öğüt, viyolonsel sanatçısı Doç. Nil Kocamangil, besteci ve piyanist Yiğit Özatalay, caz müzisyeni Kâmil Özler ve müzik danışmanı Can Kalaycıoğlu.
Sezonla ilgili değerlendirmelerde bulunan Sanat Danışma Kurulu üyeleri, CRR’nin bu yılki programlama sürecine dair görüşlerini şu sözlerle paylaştı: Doç. Dr. Evrim Hikmet Öğüt, karar alma sürecine uzmanların dahil edilmesinin başta tartışma konusu olsa da sonuçların bu uygulamanın ne kadar isabetli olduğunu ortaya koyduğunu belirtti; ayrıca, “Dinleyici Okulu” gibi projelerin yoğun ilgi gördüğünü, repertuvarın türler arası çeşitlilikle zenginleştiğini ve bu sayede ‘iyi müziğin’ geniş bir dinleyici kitlesine ulaştığını vurguladı.
Doç. Nil Kocamangil, birçok dünya yıldızının Türkiye’de ilk kez sahne aldığı bu sezonu “mükemmel” olarak tanımlarken, nitelikli müziğin sembolik bilet fiyatlarıyla toplumun her kesimine ulaştırılmasının önemine dikkat çekti.
Yiğit Özatalay, kurulun oluşturulmasını “İBB’nin sanat yönetimini demokratikleştirme çabasının bir ürünü” olarak değerlendirerek, bu sezonda ortaya konan programın kolektif emekle yoğrulan taze ve özgün bir yapı sunduğunu vurguladı.
Kâmil Özler, kurulun sevgi dolu ve titiz bir çalışmayla ortaya koyduğu programla başarılı bir sezona imza attığını ifade etti.
Can Kalaycıoğlu ise bu sezonun rekor seyirci katılımına ulaşmasını, farklı müzik disiplinlerinden gelen kurul üyelerinin ortak emeğine bağladı; bu sürecin arkasında İBB yönetiminin güçlü desteğinin yer aldığını özellikle belirtti.
FACEBOOK YORUMLAR